Se intampla sa dezvoltam o pasiune pentru anumite branduri, sau sa dobandim o incredere puternica in ele, fie datorita unor experiente anterioare bune cu marcile respective, fie ca suntem influentati de formatori de opinie sau persoane publice care marketeaza aceste bunuri. Poate pur si simplu ne atrage design-ul, declaratia brandului, atitudinea sau personalitatea produselor, felul in care acestea se prezinta si se plaseaza si astfel, brandurile devin un fel de “lovemark” pentru noi.
De obicei asta se intampla cu marcile care au un market share foarte mare si sunt omniprezente, au o distributie ampla, se gasesc in mai multe locuri, au bugete consistente pentru marketing sau poate chiar sunt detinute de un alt brand ce are deja un market share mare sau un endorser faimos cu priza la public. De dragul exemplului, este si cazul castilor Beats by Dr.Dre, care prin simplul fapt ca poarta semnatura producatorului de muzica Hip-Hop, au fost extrem de populare in randul artistilor cu care a lucrat acesta si mai apoi au prins la fanii celor care au pornit trendul. Putini stiu ca Dr. Dre nu a gandit singur acest brand, ci impreuna cu Jimmy Iovine, co-fondatorul Interscope Records, insa cat de faimoase ar fi fost daca s-ar fi numit Beats by Jimmy Iovine, corect? Astazi oricum compania si-a schimbat numele in Beats Electronics, fiind achizitionata de catre gigantul Apple.
Un alt exemplu ar fi unul cu care ne intalnim in lumea retail audio destul de des. La nivel de sisteme audio, boxe de raft si de podea, boxe wireless sau portabile si chiar casti, multa lume considera Bose sau Bang & Olufsen ca fiind cel mai inalt nivel de calitate posibil in materie de Hi-Fi si sunt chiar reticenti in a incerca produse ale altor producatori, de multe ori pe motiv ca “nu au mai auzit de ele” sau “nu sunt atat de cunoscute“.
In niciun caz nu sugerez ca Bang & Olufsen sau Bose sunt produse slabe, insa un market share nu este definitoriu pentru calitate. Calitatea si market share-ul nu cresc neaparat concomitent. Este foarte important ca atunci cand achizitionam produse de specialitate sa prospectam piata un pic si sa invatam si despre acele nume care poate nu au ajuns atat de des la urechile noastre, sa cercetam, sa ne informam si sa testam. Audiofilia este o nisa in randul hobby-urilor si pasiunilor si rareori un produs extrem de comercial, cu market share mare este destinat audiofililor. Exista brand-uri nisate pe productia de echipament Hi-Fi pentru care calitatea audio este principalul focus, nume care nu si-au permis sa ii contracteze pe Will.I.Am, Beyonce, Lady Gaga sau alte personalitati sonore pentru imagine, care in ciuda unui “awareness” pentru publicul larg, au o traditie chiar veche si sunt extrem de apreciate in cercurile de audiofili si impatimiti ai sunetului de inalta fidelitate.
Este o vorba care spune “Life begins at the end of your comfort zone.” Cine stie ce minunatii am putea descoperi iesind din zona de confort si trecand peste informatiile stiute sau auzite de la artisti sau branduri asociate cu nume sonore, doar pentru ca au acces mai facil la mass-media? Nu trebuie sa ne temem de nou. Pana una alta, unele produse sunt noi doar pentru urechile noastre, nu si pe piata. Totodata, unele branduri, chiar si noi, vin cu tehnologii revolutionare, neancorate in traditii sau obiceiuri trecute, care poate ofera si alte facilitati sau un design inovator. Asadar, haideti sa vedem care sunt cateva dintre aceste “noutati cu traditie” care ar putea merita atentia noastra:
Wharfedale – Britain’s Most Famous Loudspeakers
Compania Wharfedale a fost infiintata in Marea Britanie in anul 1932 si mai este cunoscuta si sub apelativul de “Britain’s Most Famous Loudspeakers”. Stiati ca boxele Wharfedale au fost comparate la faimoasa sala de concerte Carnegie Hall din New York cu sunetul unui concert Live si concluzia a fost ca nu existau diferente sonore intre cele doua situatii? Ei bine, boxele sunt faimoase si pentru cateva inovatii precum magnetul ceramic sau boxele pe doua cai. Astazi produc boxe de raft si de podea, sisteme surround sau subwoofere de calitate excelenta, mixere, microfoane, amplificatoare sau accesorii, iar productia acestora se face intr-un spatiu de 1.5 milioane de metri patrati, unde Wharfedale produce aparatura de la zero, efectuand controale de calitate la fiecare etapa de productie.
Audio Physic – No loss of fine detail
O companie care exista de 30 de ani si a carei scop este sa creeze boxe audio care livreaza o experienta, inainte de toate, este Audio Physic. Productia lor are loc in Germania si fiecare boxa in parte este testata minutios. Raspunsul in frecventa al fiecarui model este comparat cu un etalon pentru a asigura o constanta in calitate si, implicit, o conservare a traditiei. In conceptia celor de la Audio Physic, doar atunci cand toate elementele unor boxe interactioneaza si armonizeaza perfect se pot reproduce sunetele in detalii de neegalat. De altfel, motto-ul Audio Physic vorbeste de la sine si rezuma deviza acestora: “No loss of fine detail.”
Q Acoustics – Bringing Life to Sound
Q Acoustics, companie fondata in 2006, considera ca tocmai noutatea pe piata este cheia succesului lor. A fost fondat de catre ingineri de sunet profesionisti cu scopul clar de a dezvolta un brand de boxe de succes, care sa ofere o performanta superioara celor deja existente in aceeasi gama de pret. In doar 10 ani, Q Acoustics a devenit un nume destul de sonor pe piata audio. Au castigat numeroase premii in prestigioasa revista What Hi-Fi, cat si multe alte reviste de profil. Boxele ofera o calitate audio excelenta si un design la fel de incantator. Multe dintre produsele Q Acoustics sunt alese in componenta sistemelor audio pentru home cinema si sunt cu adevarat indragite de pasionati.
Cambridge Audio – Great British Sound since 1968
Scopul celor de la Cambridge Audio este sa ofere lumii sunetul britanic, “The British Sound”, care in ciuda definitiei, nu este un tip de sunet propriu zis ci este modul lor de a defini calitatea audio originala, asa cum artistul a intentionat sa fie auzita, iar aceasta misiune a inceput in 1968. Povestea Cambridge Audio a inceput odata cu amplificatorul P40 si de atunci inainte au ramas dedicati cauzei de a oferi un sunet pur, natural, spre deosebire de “americanii care pun accent pe bas in redare si Asiatici care evidentioneaza mediile”, dupa cum spun chiar cei de la Cambridge Audio. Stilul lor? Un sunet nefiltrat, nealterat, natural. Adica “The British Sound”.
Devialet – Immersive Experience
Devialet este o companie specializata pe inginerie acustica, cu baza in Paris. Desi este relativ nou pe piata, fondat in 2007, Devialet este unul dintre cele mai premiate brand-uri Hi-Fi din lume cu 62 de premii si care detine deja 107 patente pentru tehnologiile inovatoare in domeniu. Boxele Phantom implementeaza numeroase astfel de tehnologii, printre care trei de baza: ADH (Analog Digital Hybrid), HBI (Heart Bass Implosion) sau ACE (Active Cospherical Engine). Amplificatoarele din seria Expert de la Devialet implementeaza si ele ADH Intelligence, Amplificare Clasa A si D, Magic Wire, Power Supply sau Thermal Management.
Cu un design futurist si in acelasi timp extrem de elegant si adaptiv, Devialet Phantom este genul de boxa care pe langa faptul ca impresioneaza prin aspect, uimeste printr-un sunet de inalta fidelitate care nu doar suna excelent, ci se si simte grozav.
Sennheiser – Shape the future of audio
De ceva timp, Sennheiser nu mai este in categoria de branduri putin cunoscute, insa ei nu se promoveaza atat de mult prin marketing strident sau violent. Compania a fost fondata la cateva saptamani dupa ce s-a incheiat cel de al doilea razboi mondial intr-un laborator numit “Laboratorium Wennebostel”, motiv pentru care in primii ani compania se numea “Labor W.”. A inceput prin a produce echipament pentru domeniul geofizicii, transformatoare pentru microfoane, mixere si casti miniaturale magnetice iar in 1958 s-a redenumit in Sennheiser Electronic, urmand sa produca casti deschise si aparatura audio pentru domeniul aviatic sau medical, incetul cu incetul intrand si in domeniile consumer si business. Astazi, Sennheiser produce numeroase tipuri de casti audio de inalta calitate, microfoane, solutii business, office, sonorizari pentru live-uri, printre se mandresc si cu cea mai buna pereche de casti audio produse vreodata, legendarul HE-1 (sau Orpheus) cu un pret in jur de 50.000 de euro.
Audio-Technica – Always listening
La fel precum Sennheiser, Audio-Technica nu fac nici ei parte din categoria brandurilor nisate, fiid deja bine cunoscute in domeniu. Compania japoneza a debutat in 1962 prin productia de doze de pick-up, insa ulterior a crescut catre alte domenii iar astazi, Audio-Technica produce microfoane, casti, pick-up-uri si alte echipamente audio. La aniversarea a douazeci de ani de existenta, in 2008, ATH au furnizat microfoanele pentru dezbaterile prezidentiale din Statele Unite. De-a lungul anilor, compania a produs aparatura de referinta, produse considerate adevarate clasice astazi, precum castile ATH-M50x, MSR-7, Pick-up-ul AT-LP1240 si multe altele.
Partea buna este ca la noi in showroom puteti face teste si comparatii intre sistemele audio si boxele disponibile in oferta de pe website-ul nostru www.avstore.ro.
Tot ce trebuie sa faceti este sa ne dati un telefon inainte pentru a face o programare de auditie, urmand sa ne vedem la ora si data stabilite.
Pe curand!